Custom Glitter Text

Khamis, 20 Januari 2011

JAGA LA KAIN SENDIRI DAN BUKAN KAIN ORG....

Dosa Pemfitnah

Rupanya ada lagi antara kita yang menaburkan fitnah. Kita ini orang Islam, kuat beramal dan beribadat kerana inginkan pahala dan takutkan dosa. Tetapi ada juga yang tidak endahkan tentang betapa besarnya dosa menyebar fitnah.
 
JAGA LA KAIN SENDIRI DAN BUKAN KAIN ORG....
 
kenapa seseorang itu perlu menceritakan hal peribadi seseorang kepada orang lain yang sangat mengenali aku begitu dalam sekali dari sejak aku kecil lagi...kenapa mesti dia memberitahu hal peribadi dan terlalu peribadi ini pada aku kepada orang lain yang bukan lain tapi keluaga terdekat ku juga...
         Setiap manuasia punya kisah silamnya,kisah silam yang teruk..dahsyat.itu semua kenangan dan masa silam yang sudah lama terjadi pada kisah hidup ku.siapa pun kamu,kamu tidak berhak mengata ngata dan bercerita-cerita yang buruk pasal kisah lalu ku...kita manusia ini semuanya sama sahaja.sama seperti diri kamu,aku juga percaya yang kamu juga pernah melakukan perkara sedemikian dahulu..walaupun bukan sekarang..tapi tidak seorang pun menceritakan perkara buruk kepada kamu atas apa yang telah kamu lakukan dahulu dan walaupun dulu aku masih kecil di alam keanak anakan yang tidak tahu sehingga kini yang mengetahui segala hal tentang kamu..aku masih menghormati kamu dan tidak menceritakan hal yang lepas yang pernah terjadi kepada kamu..kerana aku tahu kamu itu siapa..aku hormat kamu kerna kamu punya kaitan sama aku.
         Kamu bukan la tuhan untuk menyalahkan aku mahupun bukan tuhan yang membirikan dosa atau pahala kepada ku..tuhan itu adil,bijaksana,maha mengetahui dan akan memaafkan hambanya yang pernah melakukan kesalahan..aku tidak bersalah terhadap mu..tapi aku bersalah kepada allah s.w.t...tapi kenapa kamu yang merasakan seperti aku yang bersalah kepada mu...ingatlah,siapa pun kita di muka bumi ini...kita semuanya sama rata yang punya kesalahan dan kebaikan.hanya tuhan yang mengetahui segalanya dimana yang benar sebenarnya dan di mana yang salah sesalah salahnya....
      Walau sebesar mana zarah dosa ku..hanya allah swt sahaja yang maha mengetahuinya...aku sebagai hambanya wajar merasakan bersalah dan mohon keinsafan serta bertaubat kepadanya....dan kamu sebagai seorang manusia yang pernah punya kesalahan bukan menceritakan hal org..tapi menasihati dan pimpim aku ke arah yang benar dan sebenarnya lg....
        Hurmmmmm....apa apa pun  sekarang kehidupan ku makin ceria dan tenang serta bahagia sama family dan si dia ku.perkara yang lepas sudah ku tinggalkan dan tidak ingin di kenang lagi..aku sudah lama membuka lembaran baru dalam hidup ku...
aku maafkan pada orang yang menghuru hara kan kehidupan ku sekarang..harap dia bahagia dengan pa yang sudah di hebohkan nya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan